Ga naar de inhoud

Adverteren op Spotify

 

 

 

Spotify gebruikers kunnen worden getarget op device, interesses, locatie, bepaalde tijden, leeftijd, geslacht en muziekgenres.

Ook kan er eenvoudig een clickabre ‘call to action’ aan de campagne worden toegevoegd door middel van zogenaamde companion banners. Dit zijn beeldadvertenties in die tegelijk met het uitzenden van de audiospot in de app worden getoond.

Voorbeelden van companion ads op Spotify

Kosten adverteren Spotify

Spotify werkt net als Google Ads op basis van een prijs-veilingsysteem. Je betaalt, afhankelijk van de gekozen doelgroep, per commecial (audio impressie). Omdat commecials niet kunnen worden ‘geskipt’ reken je alleen af over daadwerkelijk geleverede commercails. Adverteren op Spotify kan al met een beperkt budget.

Afhankelijk van doelstellingen en beschikbare middelen is Spotify goed te combineren met traditionele radiocampagnes, maar kan ook prima alleen ingezet worden. Met onze jarenlange ervaring bij diverse Radiostations en Mediabureaus verzorgen we ook graag traditionele radiocampagnes.

Spotify campagnes kunnen ook heel goed gecombineerd worden met andere programmatic audio kanalen.

Benieuwd wat adverteren op Spotify voor jouw merk kan betekenen? Laat hier je bericht achter. Heb je nog geen spot? Lees hier meer over hoe we kunnen helpen bij het maken van een radiocommercial

Uiteraard zijn er naast Spotify nog veel meer advertentiemogelijkheden met audio streams. Denk bijvoorbeeld aan audio spots op Deezer, SoundCloud of Sonos. Ook hebben vrijwel alle radiostations online streaming versies van hun zenders, aangevuld met specifieke niche channels, gemaakt voor elke doelgroep. Wist je bijvoorbeeld dat er mensen zijn die het hele jaar naar de Sky Christmas radio stream luisteren? We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van andere streaming platformen en online-radio.